Często Zadawane Pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Wysyłanie pieniędzy z placówki przedstawiciela

Jak wysłać pieniądze z placówki MoneyGram?
    1. Znajdź placówkę
    2. Znajdź najbliższy placówkę agenta MoneyGram
    3. Przygotuj się do wizyty w placówce
    4. Do wysłania pieniędzy niezbędne będą:
      • Twój dokument tożsamości (dla mieszkańców Polski dowód osobisty lub paszport, dla obywateli UE dowód lub paszport, dla mieszkańców spoza UE paszport lub zezwolenie na pobyt)
      • Imię i nazwisko odbiorcy. Pamiętaj, że dane muszą być takie same jak w dokumencie tożsamości 2 używanym w kraju docelowym
      • Kwota, którą chcesz wysłać, wraz z opłatą za usługę
    • Jeśli wysyłasz pieniądze na rachunek bankowy, dodatkowo należy podać nazwę banku odbiorcy i numer jego rachunku 1
  1. Zakończ transakcję
  2. Jeśli to konieczne, wypełnij formularz wysyłkowy i przekaż go wraz z odpowiednią kwotą (łącznie z opłatami transakcyjnymi) przedstawicielowi MoneyGram.
  3. Powiadom odbiorcę
  4. Zachowaj pokwitowanie i udostępnij odbiorcy przekazu 8-cyfrowy numer, który dostaniesz od przedstawiciela MoneyGram. Pieniądze przesłane na rachunek bankowy lub do mobilnej portmonetki zostaną zdeponowane bezpośrednio na rachunku

1 Wymagania zależą od kraju i agenta. Zwróć się do swego lokalnego agenta MoneyGram, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat procesu i procedur.
2 Wypełniając formularz transakcji, należy pamiętać, że imię i nazwisko odbiorcy na formularzu musi dokładnie odpowiadać danym na dokumencie tożsamości, którym odbiorca wylegitymuje się przy odbiorze przelewu. Przykład - John D. Smith różni się od John David Smith.

Jak zlokalizuję placówkę agenta MoneyGram?

Usługi MoneyGram są dostępne w placówkach agentów na całym świecie. Aby znaleźć najbliższy punkt, skorzystaj z  lokalizatora MoneyGram.

Jaki jest koszt wysłania pieniędzy za pośrednictwem MoneyGram?

Opłaty zależą od miejsca wysyłania i odbierania przekazu oraz od wysokości przesyłanej kwoty. Skorzystaj z kalkulatora kosztów, aby oszacować dokładny koszt transakcji.

Ile pieniędzy mogę przesłać?

Z placówki przedstawiciela MoneyGram można wysłać maksymalnie ok. 10 000 USD 1.  Skorzystaj z kalkulatora kosztów, aby oszacować koszt transakcji.
1 Wymagania uzależnione są od kraju i od przedstawiciela MoneyGram. W wybranych przypadkach, stosowane mogą być również maksymalne kwoty wysyłki lub odbioru. 

Jak mogę zapłacić za przekaz pieniężny?

Agenci MoneyGram w placówkach przyjmują tylko gotówkę. Przed wizytą w placówce skontaktuj się z agentem, aby dowiedzieć się, jakie metody płatności akceptuje.

Kiedy pieniądze będą dostępne dla odbiorcy?

Zazwyczaj pieniądze są gotowe do odbioru w ciągu kilku minut po pomyślnym wysłaniu przekazu, niezależnie od metody płatności.*

* Z uwzględnieniem godzin pracy przedstawiciela i wymagań co do zgodności.

Jakie są opcje walutowe?

W wybranych krajach MoneyGram oferuje wybór waluty, w której można wysłać lub odebrać pieniądze. Opcje walutowe wyświetlą się po skorzystaniu z kalkulatora kosztów.
Zwróć się do lokalnego przedstawiciela MoneyGram z prośbą o informacje na temat dostępnych opcji walutowych dla Twojej transakcji.

Czy osoba, której wysyłam pieniądze, może wybrać walutę, w której otrzyma przelew?

Nie. Jeżeli kraj, do którego wysyłasz pieniądze, posiada więcej opcji walutowych, to Ty jako nadawca wybierasz walutę, w której pieniądze zostaną odebrane.

Skąd mam wiedzieć, w jakich walutach można odbierać pieniądze w kraju, do którego wysyłam przelew?

Skorzystaj z naszego kalkulatora kosztów, aby sprawdzić, czy w kraju do którego wysyłasz pieniądze, możliwy jest odbiór w więcej niż jednej walucie.  

Co mam zrobić, jeśli osoba, do której wysłałem pieniądze, ma problem z ich odbiorem?
  1. Upewnij się, że ta osoba posiada poprawny numer referencyjny/numer pokwitowania.^
  2. Sprawdź, czy odbiorca posiada ważny dokument tożsamości ze zdjęciem (dowód) oraz że imię i nazwisko na dowodzie odpowiada danym podanym przez Ciebie podczas wysyłania pieniędzy.+  

1 Należy pamiętać, że imię i nazwisko na formularzu wysyłkowym musi być identyczne z imieniem i nazwiskiem figurującymi w Twoim dokumencie tożsamości. 2 Wymagania zależą od kraju i przedstawiciela. Zwróć się do swego lokalnego przedstawiciela MoneyGram, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat procesu i procedur.W celu uzyskania dalszej pomocy skontaktuj się z nami lub zadzwoń pod numer 00 800 3311 553*.

Odbiór pieniędzy w placówce agenta

Czego potrzebuję, aby odebrać pieniądze?

Aby odebrać przelew, przygotuj następujące dokumenty i informacje:

  • Ważny dokument tożsamości+ (dowód), który zawiera Twoje imię i nazwisko+
  • Numer referencyjny – poproś o ten numer osobę, która wysłałą przekaz

1 Należy pamiętać, że imię i nazwisko na formularzu wysyłkowym musi być identyczne z imieniem i nazwiskiem figurującymi w Twoim dokumencie tożsamości.   2 Wymagania zależą od kraju i przedstawiciela. Zwróć się do swego lokalnego przedstawiciela MoneyGram, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat procesu i procedur.

Jak zlokalizuję najbliższą placówkę agenta MoneyGram?

Usługi MoneyGram są dostępne w placówkach przedstawicielskich na całym świecie, więc zawsze jesteśmy blisko Ciebie. Aby znaleźć najbliższy punkt, skorzystaj z funkcji lokalizatora 

Jak odbiorę pieniądze?
  1. Poproś o numer referencyjny przypisany do Twojego przekazu. Dysponuje nim nadawca przekazu.
  2. Odwiedź placówkę MoneyGram. Pamiętaj, aby zabrać ze sobą numer referencyjny oraz swój dowód tożsamości*.
  3. W placówce wypełnij formularz i przekaż go przedstawicielowi MoneyGram, aby otrzymać pieniądze.

Być może będziesz poproszony o wylegitymowanie się dokumentem tożsamości+, zazwyczaj jednego lub kilku z poniżej wymienionych:

  • paszport
  • prawo jazdy
  • dowód osobisty lub
  • oficjalny dokument tożsamości

Możesz być także poproszony o przedłożenie potwierdzenia o zameldowaniu.
Zwróć się do lokalnego przedstawiciela MoneyGram o informację odnośnie do akceptowalnych dokumentów tożsamości.
Wymagania zależą od kraju i przedstawiciela. Zwróć się do swego lokalnego przedstawiciela MoneyGram, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat procesu i procedur.
*Należy pamiętać, że imię i nazwisko na formularzu wysyłkowym musi być identyczne z imieniem i nazwiskiem figurującymi w Twoim dokumencie tożsamości.  

Kiedy pieniądze będą dostępne do odbioru?

Zazwyczaj pieniądze są gotowe do odbioru w ciągu kilku minut po pomyślnym dokonaniu transakcji niezależnie od metody płatności.*
1Z uwzględnieniem godzin pracy przedstawiciela i wymagań co do zgodności..

Anti-Phishing

Co to jest phishing?

Phishing to rodzaj oszustwa internetowego mającego na celu kradzież informacji osobowych, takich jak:

  • Nazwy użytkowników
  • Hasła
  • Dane karty kredytowej lub
  • Tajne pytania i odpowiedzi

Phishing jest zazwyczaj dokonywany przez e-mail i jest tak zamaskowany, że wygląda jako oficjalny e-mail z MoneyGram. Linki w e-mailu odeślą Cię do fałszywej strony internetowej, która wygląda jak oficjalna strona internetowa MoneyGram.  Najlepiej nie klikać w linki w e-mailu. Jeśli chcesz odwiedzić naszą stronę, wpisz adres strony bezpośrednio do przeglądarki zamiast klikać w link w e-mailu.

Jak mogę rozpoznać phishing?

Oto kilka kwestii, na które należy zwrócić uwagę, jeśli podejrzewasz, że otrzymałeś e-mail phishingowy:

  • Linki do strony z prośbą o zweryfikowanie informacji o Twoim koncie
  • Linki do strony internetowej z prośbą o numer konta bankowego lub numer karty kredytowej, nazwę użytkownika i hasła
  • Informacja, że jeśli nie zweryfikujesz informacji o swoim koncie, zostanie ono zamknięte

Najlepiej nie klikać w linki w e-mailu. Zamiast tego wpisz adres strony bezpośrednio do przeglądarki internetowej.

Jak mogę zapobiec phishingowi?

Najlepszym sposobem na uniknięcie phishingu jest uważne czytanie otrzymywanych wiadomości e-mail i wiedza na temat wspólnych cech oszustwa
Najlepiej nie klikać w linki w e-mailu. Zamiast tego należy wpisać adres strony bezpośrednio do przeglądarki internetowej.

Co mam zrobić, jeśli prawdopodobnie stałem się ofiarą phishingu?

Jeśli podejrzewasz, że otrzymałeś e-mail phishingowy, bezzwłocznie zgłoś ten fakt! Powrót do góry

Świadomość konsumencka w odniesieniu do oszustwa

Otrzymałem e-mail od MoneyGram z prośbą o przekazanie danych finansowych. Powinienem ich udzielić?

Nie. MoneyGram NIGDY nie wysyła niechcianych wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych osobowych lub finansowych.
Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość rzekomo z MoneyGram, należy  zgłosić nam ten fakt .. Ponadto, jeśli Twoje dane finansowe zostały wykradzione, zalecamy natychmiastowy kontakt z Twoim bankiem.

Kto jest w stanie odebrać wysłane przeze mnie pieniądze ?

Osoba odbierająca przekaz pieniężny MoneyGram musi wylegitymować się dokumentem tożsamości ze zdjęciem i dysponować informacjami o transakcji.
W celu zwiększenia własnej ochrony, zachowaj wszystkie informacje o transakcji dla siebie i upewnij się, że znasz osobę, której wysyłasz pieniądze.

Co mogę zrobić, gdy osoba, której wysłałem przekaz i ja jesteśmy ofiarami oszustwa?

Możesz skorzystać z formularza kontaktowego, aby zgłosić oszustwo. Z rowzijanej listy „Rodzaj wniosku” wybierz opcję Zgłoszenie oszustwa *. Podaj szczegóły dotyczące zdarzenia w polu Komentarze.
*Jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiara oszustwa, a przekaz nie został jeszcze odebrany, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 1-800-926-9400 w celu natychmiastowego anulowania transakcji.

Gdzie mogę uzyskać więcej informacji na temat zabezpieczania się przed oszustwami konsumenckimi?

Aby otrzymać więcej informacji, odwiedź naszą stronę Ochrona konsumencka przed oszustwem 
Masz więcej pytań? Wypełnij formularz kontaktowy.. Powrót do góry